Showing posts with label Christmas card. Show all posts
Showing posts with label Christmas card. Show all posts

Dec 19, 2013

Itsetehdyt joulukortit *Homemade Christmas cards*




Oli muuten ensimmäinen, muttei viimeinen kerta kun tein itse joulukortit. Tyylille uskollisena heräsin joulukorttiasiaan pari päivää ennen kuin joulukortit pitää olla postissa, niin että menevät vielä joulumerkillä. Hätäisesti suunnittelin kortin ja kipaisin askarteluliikkeessä hakemassa tarvikkeet. Ihan kivojahan näistä lopulta tuli... ja joo niinkin kekseliäs olin, että kaikki kortit ovat samasta muotista!

*It was first, but not last time time I made Christmas cards myself. As usual I woke up to Christmas card stuff just two days before they have to be mailed. Hastily I designed a card and went to craft shop to buy accessories I needed. These turned out quite good though... and yeah, I was so creative that all the cards look almost the same!*


  • Ensimmäisenä tikutin "joulusukkia" tasoneuleena Novitan 7 veljestä -langasta.
  • Sitten liimasin "Hyvää Joulua" tarrat valmiisiin kartonkisiin korttipohjiin.
  • Lääppäisin hennon epämääräisen viivan liimaa, ja länttäsin siihen langanpätkän.
  • Vielä laitoin samaista liimaa joulusukkiin -runsaasti ja laitoin painon alle kuivumaan.
  • Lopuksi kullanvärisellä geelikynällä nimet sukkien alle allekirjoituksiksi. 

  • First I knitted "Christmas stockings" with Novita 7 veljestä yarn.
  • Then I glued "Hyvää Joulua" (Merry Christmas) stickers to ready made cards.
  •  Then I put thin line of glue and put short yarn to it.
  • Applied some glue to the stockings, put them close to the yarn and under big books to add some pressure.
  • Finalized with gold colored pen to sign the cards.